Alla inlägg under juni 2016

Av Sofie - 30 juni 2016 21:35

  Jobbat sista dagen innan semsetern nu, så nu har jag semseter!!! (4v)

det gick bra på jobbet som vanligt, lite besökare som kom och tittade på katter. Men idag är oxå bråvalla

vilket jag tänkte skriva lite om, utan att ha varit där.

Jo eftersom jag jobbar inom området så skulle det kunna ha blivit problem men det blev det inte jag hade faktiskt inte ens behövt mitt passegearmband utan hade kommit in ändå. men vi tar det från början.


Jag kliver på spårvagnen och det är myket folk på spårvagnen men jag lyckas hitta en sittplats i alla fall och tänker att det är ju skönt att slippa stå  hela vägen till fridvalla.Vid Resecentrum står det fyra vakter två väktare och två ordningsvakter samt personal från kollektivtrafiken som dirigerar folk så de tar rätt spårvagn/buss och inte står för nära kanten bland annat, de har även koll på hur många som kommer me på spårvagnen och när nästa kommer.

I Haga blir vi ståendes en stund, jag vet inte varför och tänkte inte så mycket på det först eftersom jag lyssnade på musik (jag märkte inte att vi stod stilla) Nåja när vi kom upp till Fridvalla som är ändhållplatsen så kliver alla av, och ja det är sjukt mycket folk. Och som om inte det räckte så är jag dessutom försenad. Människorna går sjukt långsamt och det är så pass myket folk. Att man inte kan öka takten och gå om folk heller, sedan kommer man till övergångsstället där man släpps förbi växelvis, gående vs trafik. Sedan kommer jag till villaområdet där jag ska svänga av och gå igenom, där står det en vakt som inte kollar på mig men som dirigerar festivalbesökarna att forsätta bortåt. Så jag frågar honom om det är okej att jag svänger ner i villaområdet, då frågar han vart jag ska och jag svarar fiahemmet till jobbet, och sedan tillägger jag har ett sådant här armband och håller upp höger arm. Okej svarar han, alltså här hade jag kunnat komma in utan att ens haft armbandet för han tittade knappt på mig ens. Från jobbet ser man delar av campingen samt hör basen från musiken, och vi har sovade personal på plats hela festivalen så det inte händer något. Efter jobbet gick jag sama väg tillbaka men nu hade jag tid att titta på saker jag gick förbi, och dessutom missade jag en spårvagn så jag fick stå och vänta en stund på Fridvalla. Där fanns personal från kollektivtrafiken samt ett gäng väktare och ordningsvakter också. Folk som väntade på spårvagn, några som målade på något som jag inte förstod vad det var ens. Vid bilverkstan som ligger vid Fridvalla så stod det matstånd där man kunde köpa mat och dryck. Ja t.o.m House of pain hade ett tält ståendes där, där man kunde tatuera och pierca sig med drop-in från kl 12 vet inte hur smart det är att ha ett sådant tält ståendes där så  att onyktra människor kommer och tatuerar sig på fyllan hm??


Ja så kom spårvagnen och en av trafikmänniskorna singalerade att den skulle åka hela vändplatsen runt innan den släppte av passagerarna. Vilket de ropade ut på radion redan i går eftermiddag. Det klev av ganska mycket folk trots att klockan var så mycket (över 7) Jag trodde de flesta redan handde kommit vid det laget men tydligen inte. Sedan klev vi på spårvagnen och det gjorde även två killar som städade av lite de tog bort skräp och burkar som folk lämnat kvar.


Nästa grej  var när vi kom ner till Resecentrum. Där stod en polisbuss och så var det återigen massa vakter och folk från trafikledningen.


jJag trodde inte man fick ta med öl in på festivalområdet, men jag såg folk med ölplattor på spårvagnen och även två killar som hade plastglas med öl i handen oxå, när jag åkte till jobbet. När jag skulle kliva på för att åka hem så klev det av ett fyllo. Jag mötte även folk som drack samtidigt som de gick mot festivalen. och så är det staket precis överallt


 

Av Sofie - 29 juni 2016 18:23

Ja det är ett beteende som jag börjar bli bra trött på:


Tänk om det kunde släppa någon gång?  trots att jag verkligen försöker allt vad jag har, men ändå står jag där vid kanten.

Jag står fortfarande vid den där jävla kanten och balanserar. Tar jag ett steg fram så faller jag men ändå är det omöjligt att ta ett kliv ifrån, det bara ett ynka steg bak hur kan det vara så svårt?

Men så fort det händer något negativt så står jag där på kanten, ska jag eller ska jag inte skära mig? Jämt detta velande fram och tillbaka helt utan resultat det blir varken förbättring eller försämring det är bara ett tomt vakuum. Mitt självskadebettende började när jag gick i åttan det har pågått i tretton år och mitt längsta uppehåll var på tre år, men inombords känns det lika dant som i åttan. Att jag inte kan klara mig utan det att det inte finns något annat som fungerar lika bra. Samtidigt så vet jag att den känslan är en lögn, en riktigt fet stor lögn som aldrig kommer omvandlas till sanning.

Jag blir galen av detta beteende för om det fortsätter så kommer jag dö till slut, någon gång kommer det där sista snittet som blir för djupt.

Av Sofie - 25 juni 2016 22:17

HAR DU ?

Folköl i kylen : : nej jag dricker inte alkohol tyvärr

Något husdjur : : ja en katt som heter Bella

Någon favoriträtt : :nej inte någon direkt

Puder på dig :  : nej är osminkad faktiskt

Några framtidsplaner : : ja massor tex flytta till spanien, studera till sjuksköterska, bilda familj, resa

Någon sjukdom : : indirekt ja, jag har aspergers syndrom och ett självskadebeteende

Gymkort : : nej inte för tillfället

En homosexuell kompis : : ja det tror jag att jag har faktiskt

Duschat idag : : nej inte idag

Någon kompis som snarkar : : nej inte vad jag vet om men jag brukar sova på nätterna

Någon vän som spelar i ett band : : nej inte det heller har typ inga vänner

Några mvg:n : : om jag minns rätt så tror jag inte att jag hade några mvg:n men jag slutade skolan 09 så svårt att minnas på rak arm utan att leta fram betygen

Någon som förstår dig : : ja en underbar vän som heter Mia

Något beroende : : cocacola

Fikat idag : : nej

Nagellack : :avskavt ja som jag borde ta och fixa till

Någon vän som bor i ett annat land : : nej



VEM ? ..

Avskyr du : : människor som lämnar mig

Delar du mest minnen med : : min familj

Längtar du mest efter : : att få åka på kryssning i höst (och helst åka till spanien)

Stör du dig på : : inte speciellt många saker jag är väldigt tolerant

Gosar du med : : min katt

Lagar mat : : eftersom jag inte bor hemma så är det jag om lagar mat

Diskar : : det är oxå jag



VILKEN ? ..

Tidning läser du : : veckorevyn frida julia

Buss åker du oftast : :117/115 när jag åker och handla. jag tar den buss som kommer först

Dag fyller du år : : 2 dec

Årstid föredrar du : : sommar och vinter

Stad är du uppväxt i : : Norköping



VAD ? ..

Gör du nu : : sitter vid min dator och fyller i den här listan samt lyssnar på mordkommersionen

Gör dig till en bra människa : : mina positiva egenskaper

Gör dig till en dålig människa : : mina negativa egenskaper

Vill du arbeta med : :  vill arbeta inom vården eller med barn men jag trivs samtidigt väldigt bra där jag är nu

Är roligast just nu : : Bella

Har du på dig nu : : pyjamas

Har du för smink idag : : är osminkad

Äger du för skor : : massor, klackskor sandaler gummistövlar vinterstövlarplatåskor gympaskor två olika par träningsskor

Har du för storlek i skor : : 37/38

Läser du för bok : : läser ingen bok för tillfället

Ska du göra nu : : inte en aning surfa på nätet troligen

Av Sofie - 24 juni 2016 20:35

har varit hos mamma en sväng idag eftersom det ändå är midsommar och något måste man ju göra ändå. Novalee är finklädd idag och jag har en gammal svart klänning som inte ens är min utan den är mammas:/ kom på när jag gick att jag borde ha haft en blommig klänning men det äger jag tyvärr inte ens så det blir svårt att ha på sig,

sedan såg jag en film och somnade på soffan när jag kom hem och har nu tagit hand om disken och ska väl se en till film och äta vindruvor och vattenmelon alternativt spela sims.

har verkligen världens tråkigaste dagen ever, nä jag är inget fan av midsommar ingen är hemma och inget är öppet so boring!!!!


 

familj · mamma · Mig · Novalee
Av Sofie - 22 juni 2016 16:52

på fredag är det midsommar tänk vad fort tiden går.

jag har inte gjort så mycket sedan jag skrev sist bara jobbat handlat mat tvättat och varit hemma=dötråkigt

jaha onsdag idag vilket betyder handling och sallad köpte två vattenmeloner då jag älskar vattenmelon och två liter jordgubbar samt en ask vindruvor plus mat och balsam.


i tisdags jobbade jag och pssade mirre på nosen redan i början av passet innan jag öppnade föntret i den buren.

och i första buren var det plötsligt massa blod sedan räktes en av katterna mat och blod så vi satte den i en bur i kapprummet där vi kunde ha bättre koll. jag kollade båda katterna när vi upptäkte blodet kännde över kroppen och kollade i nos/mun/bak men fann ingen orsak til blodet. strax efter att jag vänt ryggen emot blev jag tillbaka ropade då katten hade spytt hår/blod/mat så det blev att moppa golv för mig medan den andra tjejen torkade upp spyan och paula ringde inger

sedan var det bara att jobba på.


jag hoppas det gått bra med katten och håller tummarna för att hon mår bättre när jag kommer imorgon

idag har jag köpt en kamera den är jätteliten och röd med hello kitty på perfekt som kompliment till min systemkamera

med andra ord:)

sedan har jag spelat lite the sims2 och pratat med min katt som för övrigt kommer följa med mig til jobbet i morgon för att få klorna klippta och så får jag inte glömma att stanna till vid en bankomat innan jobbet då jag ska köpa min skötväska i morgon

Av Sofie - 6 juni 2016 18:06

idag är det Sveriges nationaldag och jag mamma och Novalee har varit ute på stan där man fick gratis fika.
Saft och syltkaka, sedan gick vi en runda på stan men där fanns inget roligt alls så vi drog till netto för att sedan dra vidare hem till mamma

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

för alla barn, vi behövs

Bloggare

bloggar jag följer

mitt livsmotto

att skära sig är bara en flykt jag borde stanna och slåss för mitt liv, jag har lika stor rätt att leva som alla andra


Ovido - Quiz & Flashcards