Alla inlägg under mars 2017

Av Sofie - 22 mars 2017 20:05

sitter här framför min dator tänker både bakåt och framåt i tiden. framtid det känns läskigt det där med att vara vuxen och göra vuxengrejer

jobb skulle jag någonsin klara ett vanligt jobb? kommer min asperger alltid hindra mig från att försöka nå mina mål?


sommarjobb under gymnasiet det var där det började, tydligen ska man säga i anställningsintervjun att man har asperger jag nämde det inte, menar vem skulle anställa nån med diagnos och speciellt när det är så många som söker oxå? jag gissar på ingen


jag fick jobbet

men det gick väl inte så jättebra för mig dom tyckte de fått en till brukare istället för arbetare efter ett tag så hölls ett möte med min dåvarande fosterfamilj där de berättade detta och de ville att jag skulle sluta tidigare än att jobba mina fyra veckor men jag jobbade tiden ut sedan köpte jag en dator för pengarna


visst jag har sökt jobb efter detta på olika callcenter och på finlandsfärjorna hittills har jag fått avslag men dock ej från silja line som inte svarat ännu.


sedan har jag varit på olika dagliga verksamheter


jag ville jobba i spanien som au pair men både soc bup och familjehemmet sa att jag inte skulle klara det.

min storasyster tror inte jag skulle klara av att jobba på finlandsfärga

jag har gett upp min dröm eftersom det är omöjligt för mig att nå den helt enkelt.


jag gick från en tjej med framtidsdrömmar och en tro på att jag kunde göra vad jag ville

sedan har familjehem, bup, soc och aktema tagit mina drömmar ifrån mig

idag tror jag inte längre att jag skulle klara av att uppfylla min dröm min framtid finns inte och det pga en jävla diagnos

för några ord på ett papper

Av Sofie - 21 mars 2017 11:49

idag är det annorlundadagen?
En dag där man bär olika sockor för att visa att det är okej att vara annorlunda det är okej att ha downs syndrom. Annorlunda är bra och vi alla behövs i dagens samhälle.
Att vara udda är att vara inne, och vem vet kanske får just du som läser detta ett barn med downs!

Alla människor är lika värda och alla är värdefulla.

Tänk på det är du själv som avgör vad som är perfekt inte samhället.
Därför behövs denna dag, en dag där du kan visa att alla är lika värdefulla alla behöver vi bli sedda för den vi är. och vi är perfekta precis så som vi är varken mer eller mindre.

Novalees fötter och mina fötter idag #rockasockorna

Av Sofie - 15 mars 2017 22:49

nä jag tror inte det kommer någon mer snö längre det känns alldeles för vårigt ute och dessutom är vi snart inne i mars. Imorgon ska jag jobba igen och efter det är det helg och tunnelbanan på kanal 5. Det är ett av mina favoritprogram och det ska jag ha grönsaksdipp till.

Om det inte kommer mer snö betyder det att det är försent att åka skridskor? Hoppas inte det eftersom jag och Mia planerat skridskoåkning vilket vi verkligen vill ska bli av men fungerar det inte så fungerar det inte bara att gilla läget helt enkelt

Av Sofie - 6 mars 2017 21:37

     


funderar över kläder och dessa skulle jag vilja ha, det skulle vara perfekt i sommar ju. men det är så svårt att bestämma sig för vad man ska ha och jag vet inte heller hur mycket jag får handla för och vilken storlek jag ska ta. det här med att handla kläder på nätet är verkligen mycket svårare än jag först trodde

Av Sofie - 5 mars 2017 23:55

gud vad jag saknar min älskade katt bella. och då har hon bara varit borta sedan i fredags kväll

men jag försöker att få min förkylning att gå över utan att sätta ut den ännu värre än vad det redan är med pälsdjurs allergin oxå ovan på astma och förkylningskombinationen som jag har för tillfället. jag vet att bella har  det bra hos mamma ja det blir ju som en lyx semester med massor av nya saker och växter som man kan knapra på. perfekt om man vill bli bortskämd och att jag slipper jaga henne i trapphuset vareviga dag. hoppas bara hon inte smiter ut hos mamma som bor högst upp!!!! det blir inte så bra av fall från sjätte våningen, visst katten landar på fötterna men organen tar stryk och urinblåsan kan brista av ett så högt fall även om du landar på fötterna.  mamma har bra hand med katter och det var hennes ide att hon skulle ha bella ett tag så inflammationen i mina luftrör börjar läka och förkylningen släpper


moment 22

det är när du får en luftvägsinfektion och har astma samt katt som jag är allerigisk emot oxå är aldrig bra men jag är rätt van för det blir oftast såhär mer eller mindre vid en förkylning.


hon har ett badkar man kan gömma sig under, en stor säng, en spännande kaffekokare, elektrisk kamin, gungstol och inglasad balkong. så  ni ser ju själva en riktig lyx för henne

 

bella i mammas gungstol idag<3<3<3<3

Av Sofie - 4 mars 2017 17:38

herregud


asså miss Daniela har varit i thailand i typ en halv evighet och såg idag en bild som  hon lagdt upp så jag snodde den.

 

menar kolla dessa läckra skor som finns i thailand asså verkligen vill ha im so in love

 

dessa fastnade jag för, så fina tänk att gå runt i detta under sommaren

jag är helt förälskad verkligen


tack Daniela för bilderna

http://nouw.com/danielaberg

btw tjejen har en grym blogg så missa den inte om ni inte redan läser den såklart för den är ett guldkorn och jag lovar ni vill inte missa denna tjej

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

för alla barn, vi behövs

Bloggare

bloggar jag följer

mitt livsmotto

att skära sig är bara en flykt jag borde stanna och slåss för mitt liv, jag har lika stor rätt att leva som alla andra


Ovido - Quiz & Flashcards